Bel: 088 – 311 98 98

Welkom op ConnectCar.nl

FAQ

Abonnement

Hoe lang moet ik mijn rijbewijs hebben om abonnee te worden?

ConnectCar houdt geen minimumperiode aan voor het in bezit hebben van een rijbewijs. Als u vandaag uw rijbewijs ophaalt, kunt u vandaag nog uw abonnement aanvragen.

Hoe oud moet ik zijn om abonnee te worden?

Om abonnee te worden bij ConnectCar dient u een rijbewijs te hebben en 18 jaar oud te zijn. Een 17-jarige die een rijbewijs heeft en begeleid wordt door een coach kan geen abonnee worden bij ConnectCar.

Hoe verander ik mijn gegevens?

U kunt uw gegevens beheren op ons klantenportaal, of door een mail te sturen aan info@connectcar.nl.

Hoe word ik abonnee?

Het eenvoudigste is om in te schrijven via het formulier op de website, of direct in onze ConnectCar-app:

U kunt eventueel langs gaan bij een van onze aanmeldzuilen.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Aangezien u geen maandelijkse abonnementskosten heeft is het niet nodig om op te zeggen als u een tijdje niet rijdt. U betaalt immers alleen als u daadwerkelijk reserveert. Als u toch wilt opzeggen, dan is het voldoende om een mailtje te sturen aan info@connectcar.nl. Dit kan op ieder moment, binnen een maand wordt het abonnement afgesloten en aan u bevestigd. 

Ik heb me ingeschreven, maar geen bevestiging gekregen.

Neemt u dan a.u.b. contact op met de ConnectCar helpdesk, tijdens kantooruren op 088-3119898 of door een email te sturen aan info@connectcar.nl

Kan ik een abonnement voor een ander afsluiten?

Iedere nieuwe klant moet zelf een abonnement afsluiten. Het is niet mogelijk om een abonnement voor een ander af te sluiten.

Kunnen meerdere mensen op één abonnement rijden?

Er kunnen meerdere mensen op één abonnement rijden indien dit een zakelijk account is, wel dient iedere bestuurder zijn eigen overeenkomst aan te gaan en krijgt separaat een login op ons systeem. Dit geeft u als voordeel dat alle ritten op één gezamenlijke factuur komen.

Mag een ander met mijn abonnement rijden?

Uw abonnement is persoonlijk en mag niet door een ander gebruikt worden. In één geval wordt hier een uitzondering op gemaakt. Indien u tijdens de rit buiten machte raakt om zelf te rijden, bijvoorbeeld omdat u onwel wordt, dan kunt u contact opnemen met de ConnectCar helpdesk op 088-3119898. U kunt dan een ander voordragen om voor u te rijden. Hiervoor worden eenmalig de standaard inschrijfkosten van € 25,00 inclusief BTW in rekening gebracht. Als deze bestuurder vervolgens zelf ook abonnee wordt, dan worden deze kosten in mindering gebracht op het inschrijfgeld van deze abonnee. Als deze persoon dat wilt en hij voldoet aan alle voorwaarden van ConnectCar, dan kan hij dus ‘gratis’ abonnee van ConnectCar worden.

Wat betaal ik per maand?

Er zijn geen vaste maandelijkse abonnementskosten. U betaalt alleen het starttarief, de gereserveerde uren, de gereden kilometers en de brandstof.

Wat doe ik als ik mijn wachtwoord kwijt ben?

Op ons klantportaal bieden wij hiertoe de mogelijkheid om uw wachtwoord opnieuw op te vragen.

Wat is de opzegtermijn?

Aangezien u geen maandelijkse abonnementskosten heeft is het niet nodig om op te zeggen als u een tijdje niet rijdt. U betaalt immers alleen als u daadwerkelijk reserveert. Als u toch wilt opzeggen, dan is het voldoende om een mailtje te sturen aan info@connectcar.nl. Dit kan op ieder moment, binnen een maand wordt het abonnement afgesloten en aan u bevestigd.

Algemeen

Hoe werkt het?
  1. Abonnee worden
    U kunt hiervoor terecht op ons klantenportaal, in onze app: Android, Apple iOS, Windows Phone of bij één van de ConnectCar aanmeldzuilen.
  2. Reserveren
    Reserveer het uitgiftepunt van de auto die u wilt op het tijdstip dat u wilt via de app, onze website of per telefoon (088 – 311 9898, voor een telefonische reservering brengen wij wel kosten in rekening € 1,55 per reservering).
  3. Bevestiging
    U krijgt van ons een bevestiging per email. Hierin staan de locatie, tijd, voertuig en de pincode van deze reservering.
  4. Auto Ophalen
    Bij de auto aangekomen opent u hem met de button “deuren openen” in uw app. In een auto met een terminal haalt u deze uit het dashboard kastje en voert binnen 3 minuten de u gestuurde pincode in, daarna kunt u de sleutel uit de terminal verwijderen en deze gebruiken om de auto te starten. In een auto met een vaste terminal in het dashboard kastje hoeft u geen pincode in te voeren, u kunt direct de sleutel verwijderen en gebruiken om de auto te starten.
  5. Rijden
    U kunt nu naar uw bestemming(en) en terug rijden. Als u tussendoor parkeert, dan sluit en opent u de auto met de sleutel. Als u benzine nodig heeft, dan tankt u met de bijgeleverde tankpas. En als u onverhoopt pech mocht krijgen, dan staat de gratis pechhulp altijd voor u klaar.
  6. Terugbrengen
    Terug op het uitgiftepunt parkeert u de auto op zijn vaste parkeerplaats en stopt de zwart/witte sleutelhanger met sleutel terug in de terminal of het vaste kastje. Na het uitstappen stopt u de reservering met de button “Reservering afronden” in onze app, de deuren sluiten vervolgens uit zichzelf.
Is er een overzicht van alle bijkomende kosten?

Klik hier voor alle mogelijke kosten

Wat is ConnectCar?

ConnectCar is hét alternatief voor een eigen auto en autoverhuur in de stad. Als abonnee kunt u een auto bij u in de buurt huren voor een paar uur op alleen die momenten dat u een auto nodig heeft. U heeft geen maandelijkse kosten, geen parkeervergunning, geen risico op vernieling en schade, maar wel een auto op het moment en de plaats die u het beste uitkomt.

Wat is het verschil tussen ConnectCar en Autohuur?
  • Bij ConnectCar staat de auto bij u in de buurt en hoeft u niet naar het verhuurbedrijf.
  • Bij ConnectCar kunt u 24 uur per dag, zeven dagen per week reserveren en instappen.
  • Bij ConnectCar kunt u thuis reserveren en dichtbij wegrijden zonder elke keer in de rij te staan en formulieren in te vullen aan de balie van de verhuurder.
  • Bij ConnectCar huurt u per uur, niet per dag.
  • Bij ConnectCar betaalt u achteraf via iDeal of via bunq.
  • Bij ConnectCar heeft u geen creditcard nodig.
  • Bij ConnectCar heeft u geen eigen risico.

Betalen

Betaal ik voor de gereserveerde of de gereden tijd?

U betaalt voor de gereserveerde tijd. Als u de auto niet op tijd kunt terugbrengen, dan moet u de reservering verlengen. Doet u dat niet, dan betaalt u een niet tijdig verlengen toeslag van € 5,00 incl. BTW en de extra gereden uren worden gefactureerd.

Hoe betaal ik mijn factuur?

U ontvangt tegelijk met de factuur een verzoek tot betaling per email of in de bunq app. Als u een bunq rekening heeft dan kunt u het verzoek accepteren in de bunq app. Anders kunt u betalen met iDeal.

Hoe vaak wordt er gefactureerd?

Er wordt gefactureerd per reservering. De factuur van de rit wordt kort na afloop van de reservering per email verstuurd.

Hoe wordt de brandstofprijs bepaald?

De brandstofprijs die wij per verreden kilometer door belasten is vastgesteld aan de hand van het gemiddelde verbruik van het type voertuig dat u rijdt en de op dat moment geldende adviesprijzen plus een kleine opslag voor de dekking van onze kosten. U treft dit tarief op uw reserveringsbevestiging aan en na afloop gespecificeerd per km op uw factuur.

Hoe wordt de factuur toegestuurd?

We sturen u de factuur per email toe.

Kan ik de facturen ook online inzien?

Ja, als u op onze website inlogt op het reserveringsgedeelte kunt u al uw rekeningen inzien, hier kunt u ook eventueel openstaande facturen middels iDeal en bunq betalen.

Staat de rit gespecificeerd op de factuur?

Ja, op iedere factuur wordt per rit aangegeven:

  • Uitgiftepunt van de auto
  • Type en kenteken van de auto
  • Begin en eindtijd van de reservering
  • Begin en eindtijd van de rit
  • Aantal gereserveerde/gereden uren per tijdsperiode
  • Prijs per uur
  • Totaal prijs van de gereserveerde/gereden uren
  • Aantal gereden kilometers
  • Prijs per kilometer
  • Totaal prijs gereden kilometers
  • Totaal prijs verbruikte brandstof
  • Totaal prijs van de rit
Waarom betaal ik een toeslag voor het automatisch verlengen?

Het in uren kunnen delen van bestelwagens valt of staat met een goede planning van het gebruik van de bestelwagens. Gun uzelf voor een reservering voldoende tijd. Het advies is reserveer ruimer in tijd dan u denkt nodig te hebben. Gokken op het halen van de eindtijd blijft gokken op eventuele extra kosten. Houd rekening met bijvoorbeeld mogelijke vertragingen onderweg of wat veel voor komt dat bij terugkomst onze eigen parkeerplaats bezet is door een onverlaat.
Het voorkomt voor u en voor ons de onnodige stress.

Wanneer wordt het geld afgeschreven?

Wij zijn op dit moment bezig om iedere klant over te zetten naar iDeal of bunq request betalingen, indien u dit per direct wenst vernemen wij dit graag. Anders blijven wij u voorlopig nog automatisch incasseren, deze factuur wordt 5 tot 7 dagen na facturatie afgeschreven.

Wat betaal ik per maand?

Er zijn geen vaste maandelijkse abonnementskosten. U betaalt alleen het starttarief, de gereserveerde uren, de gereden kilometers en de brandstof.

Reserveren

Als ik reserveer, maar niet rijd, moet ik dan wel betalen?

Als u een reservering maakt, deze niet annuleert en niet rijdt, dan betaalt u voor de gereserveerde uren en het starttarief.

Hoe lang van tevoren moet ik reserveren?

Het is mogelijk om op elk moment te reserveren. U kunt nog reserveren als u al bij de auto staat. Een reservering kan alleen ingaan op het hele of het halve uur. De minimum reserveringsduur is één uur. De auto gaat pas open vanaf het begintijdstip van de reservering.

Hoe reserveer ik een auto?

U kunt reserveren op vier manieren:

  1. Met behulp van onze app op uw smartphone Android, Apple iOS, Windows Phone.
  2. Op een smartphone met mobiel internet inloggen op de mobiele website met uw emailadres en uw wachtwoord. Voor een uitgebreide uitleg klik hier.
  3. Op een computer met internet inloggen op de website met uw emailadres en uw wachtwoord. Voor een uitgebreide uitleg klik hier.
  4. Bellen met de ConnectCar helpdesk op 088-3119898. Dit kost € 1,50 per reservering.
Hoeveel reserveringen tegelijk mag ik hebben?

U mag een ongelimiteerd aantal reserveringen boeken. Ze mogen elkaar echter niet overlappen. Wij verzoeken u rekening te houden met uw medegebruikers door niet te reserveren en vlot te annuleren als u niet van plan bent om de auto te gebruiken. Een ander wil ook graag van te voren zijn rit kunnen plannen. Als u een openstaand betaalverzoek heeft kunt u niet reserveren totdat dat voldaan is en hebben wij het recht om geplande reserveringen te annuleren.

Is er altijd een auto voor mij beschikbaar?

Over het algemeen wel. Als de dichtstbijzijnde auto in gebruik is, dan is er een paar straten verderop wel een andere beschikbaar. Als u een uitgesproken voorkeur hebt voor een bijzonder model auto, dan kan het zijn dat deze ietsje verder staat.

Is er een minimum reserveringstijd?

De minimum reserveringsduur is één uur.

Kan ik de auto eerder terugbrengen?

Ja, u kunt de auto natuurlijk altijd vroeger terugbrengen. Wel wordt dan de resterende reserveringstijd in rekening gebracht. Vanaf de starttijd van de reservering kunt u de reservering niet meer annuleren. Zolang de reservering niet is afgerond, en de reserveringstijd niet verstreken is, is het natuurlijk altijd mogelijk om nog een rit met de auto te maken en de reservering te verlengen indien nodig.

Kan ik een ander type auto reserveren?

Ja, u kunt elk type auto van ConnectCar reserveren, verdeeld over de steden waar ConnectCar aanwezig is staan onze verschillende types. Op onze website kunt u de locaties van elk type auto vinden.

Kan ik een auto voor een langere periode reserveren?

Dat is mogelijk. U kunt onze auto’s voor meerdere dagen reserveren. Indien u een auto voor langer dan een week wilt huren, neem dan contact op met sales@connectcar.nl

Kan ik een ConnectCar in een andere plaats reserveren?

Ja, u kunt onze auto’s reserveren in alle steden van Nederland waar ConnectCar aanwezig is met uitzondering van enkele auto’s die speciaal aan één bedrijf/gebruiker zijn toegekend.

Kan ik een reservering verkorten?

Nadat de reservering gestart is, kunt u de reservering niet meer verkorten. Voordat de huur start kunt u de reservering annuleren en een nieuwe reservering maken met een kortere huurperiode.

Kan ik vroeger vertrekken?

Het is mogelijk vijf minuten vroeger te vertrekken. Er wordt hiervoor een half uur in rekening gebracht.

Moet ik altijd reserveren?

Ja, u moet altijd reserveren voordat u de auto kunt gebruiken. De auto gaat pas open vanaf het begintijdstip van de reservering. U kunt op elk moment van de dag of nacht reserveren. Een reservering kan alleen ingaan op het hele of het halve uur. De minimum reserveringsduur is één uur.

Tot wanneer kan ik een reservering annuleren?

U kunt annuleren tot de starttijd van de reservering.

Waarom betaal ik een toeslag voor het automatisch verlengen?

Het in uren kunnen delen van bestelwagens valt of staat met een goede planning van het gebruik van de bestelwagens. Gun uzelf voor een reservering voldoende tijd. Het advies is reserveer ruimer in tijd dan u denkt nodig te hebben. Gokken op het halen van de eindtijd blijft gokken op eventuele extra kosten. Houd rekening met bijvoorbeeld mogelijke vertragingen onderweg of wat veel voor komt dat bij terugkomst onze eigen parkeerplaats bezet is door een onverlaat.
Het voorkomt voor u en voor ons de onnodige stress.

Wat gebeurt er wanneer ik niet tijdig verleng?

Het in uren kunnen delen van deelauto’s valt of staat met een goede planning van het gebruik van de deelauto’s. Wanneer u niet zelf uw reservering heeft verlengd wordt uw reservering automatisch met een half uur verlengd. Hiervoor brengen wij een toeslag van € 5,00 in rekening. Indien dit half uur voor u niet voldoende is om de auto alsnog te retourneren, verleng dan zelf op tijd om een volgende automatische verlenging inclusief een opvolgende toeslag te voorkomen.

Op het moment dat u de reservering niet meer zelf kunt verlengen is er een andere klant die deze auto na u gereserveerd heeft. Mocht u het echt niet redden dan verzoeken wij u per direct contact op te nemen met onze helpdesk op nummer 088 – 311 98 98 zodat wij de volgende klant een alternatief kunnen bieden.

Zijn er kosten om een reservering te verlengen?

Via de app en de website is het verlengen gratis. Via het callcenter kost verlengen € 2,50 per verlenging.

Zijn er kosten om te annuleren?

Als u annuleert in de app of op onze website brengen wij geen kosten in rekening voor het annuleren. Indien u via onze telefonische helpdesk annuleert, brengen wij € 1,50 in rekening.

Zijn er kosten om te reserveren?

Het reserveren in onze app of op onze website is gratis, wilt u een medewerker spreken en reserveren dan brengen wij € 1,50 per reservering in rekening.

Rijden

De app wil geen verbinding met de server maken. Wat moet ik doen?

Om de app te gebruiken heeft u een internetverbinding nodig, dan wel via mobiel internet, dan wel via Wifi.  Let er wel op dat de Wifi verbinding sterk genoeg is, er zijn nog al wat hotspots waarmee wel verbinding kan worden gemaakt, maar die geen internetverbinding produceren. U kunt in dat geval het beste de Wifi verbinding mogelijkheid tijdelijk uit zetten, zodat er automatisch met een stabiele 3/4 G verbinding naar het internet gelegd wordt.

Hebben de auto’s een eigen parkeerplek?

De meeste auto’s hebben een eigen parkeerplek. Deze parkeerplaats is herkenbaar aan onder meer een bord en een kruis. Hoe het bord eruit ziet en wat er precies op staat is afhankelijk van de gemeente waar de auto staat.

Hebben de auto’s een parkeervergunning?

De auto’s die gestationeerd zijn in een parkeervergunning gebied zijn voorzien van een parkeervergunning voor dat gebied (zone of straat). Voor een uitleg in welke gebieden met de parkeervergunning in Amsterdam geparkeerd mogen worden klik hier.

Hoe is het met benzine en tanken?

In de bekabelde terminal van elke auto hangt een Multi-tank card. Hiermee kunt u bij elk benzinestation in Nederland tanken. Op het moment dat u de auto bij de pomp geparkeerd heeft zet u de motor uit en haalt de sleutel uit het contact. Dan pakt u de handterminal uit het dashboardkastje en haalt als laatste de tankpas uit de terminal. Na enkele momenten verschijnt dan de pincode van de tankpas in het display. Het is van belang dat u geen toetsen indrukt voordat u de tankpas uit de terminal haalt.

In de nieuwste modellen Smart is geen bekabelde terminal aanwezig maar een vaste sleutel/tankkaart houder. In dat geval staat de pincode van de brandstofkaart in de bevestigingsmail.

U kunt nu tanken en de brandstof afrekenen met de tankpas en de bijbehorende pincode alsof het een normale pinpas betreft. Alle auto’s van ConnectCar rijden op Euro ongelood 95 benzine.

U dient het voertuig voor de volgende abonnee achter te laten met minimaal een halfvolle tank. Als er wordt geconstateerd dat u de auto met minder brandstof heeft achtergelaten, dan wordt er € 25,00 incl. BTW behandelkosten in rekening gebracht.

Hoe krijg ik de sleutel van de auto?

De sleutel is bevestigd aan een zwart/witte sleutelhanger die in een speciale opening van de terminal is gestoken. Deze terminal ligt in het dashboardkastje. Zodra de auto geopend is met de app en de pincode binnen 3 minuten is ingetikt op de terminal wordt de sleutelhanger vrijgegeven. U kunt deze sleutelhanger dan met sleutel en al uit de terminal trekken. Daarna kunt u met de sleutel de auto starten.
In auto’s met een vaste terminal in het dashboard kastje hoeft u geen pincode in te voeren. U kunt direct de sleutel verwijderen en gebruiken om de auto te starten.

Hoe open ik de auto?

Methode 1:

Met behulp van de app op uw smartphone kunt u de deuren openen. Als u een reservering voor die auto heeft dan springt de centrale deurvergrendeling van het slot. De terminal met de sleutel bevindt zich in het dashboardkastje.

Methode 2:

Als u geen gebruik kunt maken van onze app kunt u via onze (mobiele) website ook de deuren ontgrendelen. Dit kunt u bij de auto doen, of vooraf op uw pc thuis.  Als u een reservering voor die auto heeft dan springt de centrale deurvergrendeling van het slot. Na het ontgrendelen blijven de deuren 10 minuten ontgrendeld, waarna deze weer automatisch vergrendelen. De terminal met de sleutel bevindt zich in het dashboardkastje.

Hoe sluit ik de auto?

Als u tijdens de rit de auto tijdelijk parkeert, dan sluit u de auto af en opent hem weer met de afstandbediening op de sleutel. U hoeft dan niets te doen met de boordcomputer of de app.

Aan het einde van de rit parkeert u het voertuig op het ConnectCar uitgiftepunt waar hij vandaan komt. U zet de motor af. U kunt nu de zwart/witte sleutelhanger met sleutel terug in de terminal duwen. U kunt nu uitstappen met medeneming van al uw bezittingen en controleren dat alle verlichting uit staat. Doe alle deuren dicht. Let er op dat ook de achterklep goed dicht zit. Indien u de auto geopend heeft met de app, Gebruik dan de app en druk op de button “Reservering afronden” De huurperiode is dan afgesloten en de deuren zullen zelf op slot springen, gebruik niet de button “Deuren sluiten” deze is alleen nodig mochten de deuren na het afronden van de reservering onverhoopt niet sluiten. Als u de auto geopend heeft op de mobiele website log dan opnieuw in en gebruik ook hier de button “Reservering afronden” de deuren sluiten zichzelf binnen een minuut.

Kan ik de auto eerder terugbrengen?

Ja, u kunt de auto natuurlijk altijd vroeger terugbrengen. Wel wordt dan de resterende reserveringstijd in rekening gebracht. Vanaf de starttijd van de reservering kunt u de reservering niet meer annuleren. Zolang de reservering niet is afgerond, en de reserveringstijd niet verstreken is, is het natuurlijk altijd mogelijk om nog een rit met de auto te maken en de reservering te verlengen indien nodig.

Kan ik vroeger vertrekken?

Het is mogelijk vijf minuten vroeger te vertrekken. Er wordt hiervoor een half uur in rekening gebracht.

Mag ik een huisdier meenemen?

Aangezien niet al onze abonnees dierenliefhebber zijn en er ook enkele allergisch zijn, is het niet toegestaan om huisdieren mee te nemen in de ConnectCar auto. Als wordt geconstateerd dat u dat wel heeft gedaan, dan worden de kosten van professioneel schoonmaken aan u in rekening gebracht.

Mag ik met de auto naar het buitenland?

De ConnectCar is bedoeld voor en ingericht op gebruik binnen Nederland. Gebruik buiten Nederland is mogelijk en toegestaan, indien van te voren gemeld aan de helpdesk van ConnectCar. Na melding mag de auto gebruikt worden in België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Luxemburg.

De Multi-Tankcard werkt niet buiten Nederland. Als u buiten Nederland benzine nodig heeft, dan dient u dit zelf voor te schieten, een bon te vragen en deze op te sturen via de post of ingescand per email. U krijgt dit bedrag dan na fiattering gestort op de door u opgegeven bankrekening.

Voor de Opel Zafira dient u bij gebruik in het buitenland zelf een Reis- en Kredietbrief af te sluiten.

Mag ik roken in de auto?

Nee, u mag niet roken in de auto. Sommige van onze abonnees hebben daar veel last van. Als wordt geconstateerd dat u dat wel heeft gedaan, dan worden de kosten van professioneel schoonmaken aan u in rekening gebracht.

Moet ik de auto op het uitgiftepunt terugbrengen?

Ja, de auto moet worden teruggezet op het uitgiftepunt. Als er iemand anders op het uitgiftepunt staat, dan dient u de auto op de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats in de buurt te parkeren. Let er op dat de auto hier daadwerkelijk mag staan volgens de vergunning en de regels. U bent zelf aansprakelijk voor de gevolgen van foutparkeren. U dient vervolgens te melden aan de ConnectCar helpdesk op 088-3119898 waar de auto is geparkeerd en wat het kenteken is van de auto die op de ConnectCar plek staat. ConnectCar probeert altijd de foutparkeerder te laten beboeten en/of wegslepen.

Moet ik de auto op tijd terugbrengen?

Ja, u moet de auto op tijd terugbrengen. Het is mogelijk dat er een abonnee na u gereserveerd heeft en staat te wachten op de auto. Als u niet op tijd terug kunt zijn, dan kunt u de reservering verlengen via internet of de telefoon. Als u niet tijdig verlengt en niet op tijd de auto terugbrengt, dan wordt er een toeslag voor niet tijdig verlengen van € 5,00 incl. BTW in rekening gebracht.

Moet ik een borg betalen?

Bij ConnectCar betaalt u een borg per reservering. Nadat u de factuur voldaan heeft, kunt u de borg direct opvragen. U mag de borg ook laten staan voor een volgende reservering. Het minimale bedrag van de borg is € 100,00.

Wat doe ik als de auto die ik gereserveerd heb er niet staat?

U kunt met behulp van onze app (tijdens de reservering) de button “navigeer naar auto” gebruiken om de auto te lokaliseren en ernaar toe te navigeren.

Als u de auto alsnog niet kunt vinden belt u met de ConnectCar helpdesk op 088-3119898. Dit kan van 8:00 tot 0:00 uur, zeven dagen per week. Wij zullen dan uitzoeken waar de auto staat. Het kan zijn dat de auto op een plaats in de buurt is geparkeerd. Wij zullen zo nodig met de vorige huurder bellen en eventueel zullen wij u naar een andere beschikbare auto in de buurt overboeken.

Wat doe ik als de auto een lekke band heeft?

Afhankelijk van uw eigen kennis van zaken en de plaats waar u staat kunt u bij een deel van de ConnectCars zelf de band verwisselen. Op die manier kunt u waarschijnlijk het snelst weer doorrijden. Let er wel op dat u hierbij geen schade veroorzaakt.

Als er geen reserve wiel aanwezig is of u niet in staat bent om het wiel te verwisselen, dan kan de pechdienst u hiermee helpen. Neem daarvoor contact op met de helpdesk op 088-3119898. Laat de helpdesk in ieder geval weten wat er gebeurt is zodat we de auto voor de volgende klant weer in orde kunnen brengen.

Wat doe ik als ik een achtergelaten object vind of zelf iets heb laten liggen in de auto?

Neem dan contact op met de helpdesk op 088-3119898. Houd er hierbij alstublieft rekening mee dat er van middernacht tot 8 uur ’s ochtends sprake is van een slaapdienst. Wij verzoeken u zo mogelijk tijdens kantooruren te bellen.

Wat doe ik als ik schade ontdek aan de auto?

Meld dat dan met behulp van de inspectiestappen in de app bij het openen of sluiten van de auto, of telefonisch aan de ConnectCar helpdesk. Buiten de openingstijden van de helpdesk mag u ook de foto’s van de schade mailen naar schade@connectcar.nl

Wat gebeurt er als ik een overtreding maak?

Voor iedere overtreding die ConnectCar administratief moet behandelen wordt € 27,00 behandelkosten in rekening gebracht. Als ConnectCar de boete kan ‘verleggen’ krijgt u zelf een aanschrijving van het CJIB. Andere overtredingen worden via uw maandelijkse factuur geïnd. Als de overtreding meteen op naam wordt geconstateerd hoeft ConnectCar geen handelingen te verrichten en worden er door ConnectCar geen verdere kosten in rekening gebracht.

Als u tegen de boete in bezwaar of beroep wilt gaan, moet u dit zo snel mogelijk aan ConnectCar laten weten. De boete moet desondanks altijd vooruit worden betaald.

Wat moet ik doen als de parkeerplaats bezet is in Amsterdam?

1) Foutparkeerders op gereserveerde plaats
2) MORA melding parkeeroverlast
3) Juiste parkeerzone Cition bij uitwijken
4) Waarschuwing voor wegslepen deelauto
5) Melding van locatie bij helpdesk

1. Foutparkeerders op autodeelplaatsen
Helaas komt het met regelmaat voor dat de gereserveerde autodeelparkeerplaats illegaal wordt gebruikt door derden. Als u hiervoor staat te wachten is dit een situatie die acute inzet van een gemeentelijke autokraan vereist.

In zodanig geval verzoeken wij u altijd de dienst “Handhaving en Toezicht” te bellen via telefoonnr. 14020. Deze dienst kan de foutparkeerder dan wegslepen. Vraag bij 14020 altijd om bevestiging van de MORA melding op uw mailadres. In de nachtelijke uren kunt u voor een kraan vragen bij de politie. Hiervoor heeft u wel het kenteken van de overtreder nodig!

2. MORA-melding parkeeroverlast
Ook in alle andere gevallen dat u het onrechtmatig bezetten van de autodeelplaats bemerkt, verzoeken wij u zo veel mogelijk te melden. Deze melding kunt u doen via de website http://www.amsterdam.nl/wonen-leefomgeving/melding-or/ of via telefoonnr. 14020. Via de website kunt u bovendien een foto uploaden.

Als u hierbij een mailadres invult/doorgeeft, dan krijgt u van uw MORA melding bij de gemeente een bevestiging per e-mail. Wij verzoeken u deze melding altijd aan ons door te sturen via info@connectcar.nl . Wij kunnen deze dan gebruiken om de gemeente aan te spreken op de handhaving van het vrijhouden van autodeelplaatsen.

3. Parkeerzones
Voor zover de foutparkeerder niet kan worden weggesleept kan een andere parkeerplaats in de directe omgeving worden gebruikt. Let wel: binnen de parkeerzone waarin de autodeelplaats gelegen is. Voor exacte informatie over de zonegrenzen kunt u kijken op de plattegronden van de website van de gemeente, http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeertarieven/ of hierover bellen via telefoonnr. 14020.

Parkeren buiten de zone leidt tot naheffingen voor rekening van de foutparkeerder. De gemeente Amsterdam is daarin altijd zeer strikt. Helaas ook voor autodelers, dus houdt hier rekening mee.

4. Waarschuwing: wegslepen
Uitwijken naar (tijdelijke) invalidenplaatsen, laad/losplaatsen, marktplaatsen, bij elektrische laadpalen of anderszins fout c.q. gevaarlijk leidt onherroepelijk tot wegslepen door de dienst “Handhaving en Toezicht” van de deelauto voor kosten van de dader. In zodanig geval berekent ConnectCar ook kosten voor het ophalen van de auto.

5. Melding locatie bij helpdesk ConnectCar
Vervolgens kunt u melding maken van de plaats waar u de auto heeft achtergelaten, voor vermelding op de website ten behoeve van de opvolgende gebruiker.

Aangezien de helpdesk niet kan zien hoe de auto staat en wat de situatie ter plaatse is, kan de helpdesk nooit goedkeuring geven voor een bepaalde plaats of wijze van parkeren.

Het juist parkeren van de auto tot aan de volgende verhuring is altijd de verantwoordelijkheid van de gebruiker. De deelauto moet tot aan de volgende verhuring kunnen blijven staan, d.w.z. minimaal twee volle weken.

Wat moet ik doen als de parkeerplaats bezet is?

Dan dient u de auto op de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats in de buurt te parkeren. Let er op dat de auto hier daadwerkelijk mag staan volgens de vergunning en de regels. U bent zelf aansprakelijk voor de gevolgen van foutparkeren. Parkeerboetes en/of wegsleepkosten worden aan de foutparkerende abonnee doorbelast, verhoogd met de administratiekosten van € 27,00 incl. BTW.

Dergelijke voorvallen dient u zo snel mogelijk te melden aan de ConnectCar helpdesk. ConnectCar kan dan de volgende huurder waarschuwen en de noodzakelijke maatregelen nemen.

Het foutparkeren bezorgt onze klanten overlast en ConnectCar heeft er veel extra werk aan. Wij verzoeken u ieder geval van foutparkeren op een ConnectCar locatie aan onze helpdesk te melden en daarbij altijd kenteken van de foutparkeerder door te geven. ConnectCar probeert altijd de foutparkeerder te laten beboeten en/of wegslepen.

Wat voor brandstof moet ik tanken?

Op dit moment rijden alle auto’s van ConnectCar op euro 95 benzine.

Voertuigen

Hebben de auto’s airconditioning?

Ja, alle auto’s van ConnectCar zijn voorzien van airconditioning.

Is er cruisecontrol in de auto?

In de meeste auto’s zit geen cruisecontrol. In de Opel Zafira zit wel cruisecontrol. De bedieningsinstrumenten bevinden zich in het uiteinde van de schakelaar voor de richtingaanwijzer.

De cruisecontrol houdt het voertuig op snelheid. Loslaten van het gas heeft dan niet meer tot gevolg dat het voertuig vertraagt. Bij verder intrappen van het gas versnelt het voertuig wel. De cruisecontrol slaat altijd af bij trappen op de rem, en soms bij heftige stuurbewegingen (uitwijkmanoeuvre). Als u op dat moment niets doet, zal het voertuig afremmen op de motor.

ConnectCar wijst u op het risico bij gebruik. Goed gebruik van cruisecontrol vereist permanente concentratie van de bestuurder op het autorijden (en niet op de radio, de navigatie en/of de achterbank).

Is er een geluidsinstallatie in de auto?

Ja, er is een radio met cd-speler en vaak ook een mp3/usb aansluiting in iedere auto.

Is er een navigatiesysteem in de auto?

Nee, in de meeste auto’s is geen navigatiesysteem. In enkele auto’s is fabrieksmatig wel een navigatiesysteem. ConnectCar kan u helaas niet garanderen dat deze systemen altijd operationeel zijn.

Het is als extra service mogelijk om een los navigatiesysteem bij ConnectCar te huren. Dit kan niet per rit, alleen voor een langere periode. Stuur voor informatie hierover een email aan info@connectcar.nl. Als u een eigen navigatiesysteem heeft, dan kunt u deze in de auto inpluggen om bij te laden via de sigarettenaansteker.

Kan er bij ons in de buurt een ConnectCar worden geplaatst?

Ja, dat kan. ConnectCar is altijd op zoek naar nieuwe locaties. Wij bekijken serieus alle suggesties en aanvragen voor nieuwe locaties. Als u een verzoek samen met de buren doet of met andere geïnteresseerden in de buurt, dan is de kans dat ConnectCar aan het verzoek kan voldoen groter.

Op verzoek en bij voldoende gebleken interesse kan ConnectCar ook afwijkende modellen en merken auto’s plaatsen. Het is ook mogelijk om een auto of locatie exclusief aan één bedrijf, abonnee of groep abonnees toe te wijzen.

Geïnteresseerden kunnen ons een bericht sturen per email aan info@connectcar.nl. Vermeld hierbij a.u.b. de locatie, de plaats en een telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken voor meer informatie.

Wat voor brandstof moet ik tanken?

Op dit moment rijden alle auto’s van ConnectCar op euro 95 benzine.

Welke auto’s heeft ConnectCar?

Smart ForFour

  • 5-deurs
  • 4 personen
  • Handgeschakeld

Opel Zafira

  • 5-deurs
  • 5-7 personen
  • Automaat
Zijn de auto’s schoon?

ConnectCar doet zijn best om de auto’s schoon te houden. Als u merkt dat een auto niet schoon is, neem dan per email of telefoon contact op met de helpdesk. U heeft ook de mogelijkheid om CarOwner te worden van uw favoriete ConnectCar auto(‘s). U verdient dan enkele uren rijden in de auto door hem door de wasstraat te halen en te stofzuigen. Zie voor meer informatie: hier.

Zijn er auto’s met een automaat beschikbaar?

Ja, de Opel Zafira’s zijn allen uitgerust met een automatische versnellingsbak.

Zijn er auto’s met een trekhaak, imperiaal, of sneeuwkettingen?

Nee, de auto’s van ConnectCar zijn niet voorzien van die accessoires. Het is natuurlijk mogelijk om een eigen of gehuurde imperiaal, kinderzitje en sneeuwkettingen te gebruiken. Het monteren van een trekhaak is niet toegestaan.

Zijn er auto’s met winterbanden?

De auto’s van ConnectCar zijn voorzien van normale banden. Deze voldoen voor normaal, alledaags gebruik. Bij verstandig, aangepast rijgedrag zijn deze ook bruikbaar tijdens winterse omstandigheden. Het monteren van winterbanden is in Nederland niet verplicht. Het is voor ons logistiek niet mogelijk om bij alle ConnectCar auto’s aan het begin en eind van de winter de banden te verwisselen. Wij vragen hiervoor uw begrip. Op verzoek is het voor langere huur en tegen betaling mogelijk om een auto met All Seasons banden te huren.

In het buitenland kunnen afwijkende regels gelden voor rijden onder winterse omstandigheden. Dit kan resulteren in verplicht gebruik/ voorhanden hebben/ bijzondere instructies betreffende winterbanden, sneeuwbanden, spijkerbanden en sneeuwkettingen. In zijn algemeenheid zijn de auto’s van ConnectCar hier niet op ingericht. Wij wijzen u er op dat het ten allen tijde de verantwoordelijkheid van de bestuurder is dat de auto voldoet aan de wettelijke eisen.

Zijn er kinderzitjes beschikbaar?

Het is mogelijk om een kinderzitje bij ConnectCar te huren. Dit kan niet per rit, alleen voor een langere periode. Stuur voor informatie hierover een email aan info@connectcar.nl.

Heb je een andere vraag? Stel deze dan via het contactformulier


of zoek deze op get_search_form();



Alleen maar voordelen!

  • Geen maandelijks abonnement
  • Geen eigen risico
  • Altijd de laagste prijs
  • Niet rijden, niet betalen
  • Contract direct opzegbaar
  • Airco in alle auto’s
  • Automaat beschikbaar