Bel: 088 – 311 98 98

Welkom op ConnectCar.nl

FAQ

Abonnement

Hoe lang moet ik mijn rijbewijs hebben om abonnee te worden?

ConnectCar houdt geen minimumperiode aan voor het in bezit hebben van een rijbewijs. Als u vandaag uw rijbewijs ophaalt, kunt u vandaag nog uw abonnement aanvragen.

Hoe oud moet ik zijn om abonnee te worden?

ConnectCar heeft geen minimumleeftijd voor abonnees. U dient natuurlijk wel een rijbewijs te hebben om abonnee te kunnen worden.

Hoe verander ik mijn gegevens?

U kunt uw gegevens beheren op ons klantenportaal, of door een mail te sturen aan info@connectcar.nl.

Hoe word ik abonnee?

Het eenvoudigste is om in te schrijven via het formulier op de website, of direct in onze ConnectCar-app.

U kunt eventueel langs gaan bij een van onze SmartSpots.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Aangezien u geen maandelijkse abonnementskosten heeft is het niet nodig om op te zeggen als u een tijdje niet rijdt. U betaalt immers alleen als u daadwerkelijk reserveert. Als u toch wilt opzeggen, dan is het voldoende om een mailtje te sturen aan info@connectcar.nl. Dit kan op elk moment, op termijn van een maand wordt het abonnement dan afgesloten. Dit wordt aan u bevestigd. Als u intussen niet meer rijdt, maakt u verder geen kosten meer.

Ik heb me ingeschreven, maar geen bevestiging gekregen.

Neemt u dan a.u.b. contact op met de ConnectCar helpdesk, tijdens kantooruren op 088-3119898 of door een email te sturen aan info@connectcar.nl

Kan ik een abonnement voor een ander afsluiten?

Iedere nieuwe klant moet zelf een contract afsluiten. Het is niet mogelijk om een contract voor een ander af te sluiten. Het is wel mogelijk dat een ander dan de contractant de kosten betaalt.

Kan ik wisselen van abonnement?

Ja, u kunt wisselen van abonnement. Dit is gratis. Een wisseling van abonnement gaat in per de eerste van de volgende maand. U mag maximaal 2 keer per jaar wisselen. Een abonnementswijziging kunt u per email doorgeven aan ConnectCar.

Kunnen meerdere mensen op één abonnement rijden?

Nee, iedere bestuurder moet zijn eigen overeenkomst aangaan, krijgt zijn login op ons systeem. Wel kunnen meerdere klanten (bijvoorbeeld voor zakelijke registratie) één gezamenlijke factuur krijgen.

Mag een ander met mijn abonnement rijden?

Uw abonnement is persoonlijk en mag niet door een ander gebruikt worden. In één geval wordt hier een uitzondering op gemaakt. Indien u tijdens de rit buiten machte raakt om zelf te rijden, bijvoorbeeld omdat u onwel wordt, dan kunt u contact opnemen met de ConnectCar helpdesk op 088-3119898. U kunt dan een ander voordragen om voor u te rijden. Hiervoor worden eenmalig de standaard inschrijfkosten van € 25 inclusief BTW in rekening gebracht. Als deze bestuurder vervolgens zelf ook abonnee wordt, dan worden deze kosten in mindering gebracht op het inschrijfgeld van deze abonnee. Als deze persoon dat wil en hij voldoet aan alle voorwaarden van ConnectCar, dan kan hij dus ‘gratis’ abonnee van ConnectCar worden.

Wat betaal ik per maand?

Er zijn geen vaste maandelijkse abonnementskosten. U betaalt alleen het starttarief, de gereserveerde uren, de gereden kilometers en de brandstof.

Wat doe ik als ik mijn wachtwoord kwijt ben?

Op ons klantportaal bieden wij hiertoe de mogelijkheid om uw wachtwoord opnieuw op te vragen.

Wat is de opzegtermijn?

Aangezien u geen maandelijkse abonnementskosten heeft is het niet nodig om op te zeggen als u een tijdje niet rijdt. U betaalt immers alleen als u daadwerkelijk reserveert. Als u toch wilt opzeggen, dan is het voldoende om een mailtje te sturen aan info@connectcar.nl. Dit kan op elk moment, op termijn van een maand wordt het abonnement dan afgesloten. Dit wordt aan u bevestigd. Als u intussen niet meer rijdt, maakt u verder geen kosten meer.

Welk abonnement is het voordeligst voor mij?

Dat is afhankelijk van hoe lang en hoe ver u rijdt. Het verschil tussen de abonnementen zit in de prijs per uur en de prijs per kilometer voor de eerste honderd kilometer per rit. Bij veel uren en weinig kilometers per rit is het Connect&Go abonnement het voordeligst. Bij weinig uren en veel kilometers per rit is het Connect+ abonnement het voordeligst.

Algemeen

Hoe werkt het?
  1. Abonnee worden
    U kunt hiervoor terecht op ons klantenportaal, in onze app of bij één van de ConnectCar SmartSpots.
  2. Reserveren
    Reserveer het uitgiftepunt van de auto die u wilt op het tijdstip dat u wilt via de app, het internet of de telefoon.
  3. Bevestiging
    U krijgt van ons een bevestiging per email. Hierin staan de locatie, tijd, voertuig en de pincode van deze reservering.
  4. Auto Ophalen
    U gaat naar de auto en opent hem door in de app de deuren te openen. In de auto haalt u de terminal uit het dashboardkastje en tikt binnen 3 minuten uw pincode in. Nu kunt u de sleutel met zwart/witte sleutelhanger uit de terminal halen en daarmee de auto starten en wegrijden.
  5. Rijden
    U kunt nu naar uw bestemming(en) en terug rijden. Als u tussendoor parkeert, dan sluit en opent u de auto met de sleutel. Als u benzine nodig heeft, dan tankt u met de bijgeleverde tankpas. En als u onverhoopt pech mocht krijgen, dan staat de gratis pechhulp altijd voor u klaar.
  6. Terugbrengen
    Terug op het uitgiftepunt parkeert u de auto op zijn vaste parkeerplaats en stopt de zwart/witte sleutelhanger met sleutel terug in de terminal. Daarna stapt u uit, doet de deur dicht en sluit de auto met behulp van de app.
Is er een overzicht van alle bijkomende kosten?

Ja. Deze zijn via deze link te bekijken.

Wat is ConnectCar?

ConnectCar is hét alternatief voor een eigen auto en autoverhuur in de stad. Als abonnee kunt u een auto bij u in de buurt huren voor een paar uur op alleen die momenten dat u een auto nodig heeft. U heeft geen maandelijkse kosten, geen parkeervergunning, geen risico op vernieling en schade, maar wel een auto op het moment en de plaats die u het beste uitkomt.

Wat is het verschil tussen ConnectCar en Autohuur?
  • Bij ConnectCar staat de auto bij u in de buurt en hoeft u niet naar het verhuurbedrijf.
  • Bij ConnectCar kunt u 24 uur per dag, zeven dagen per week reserveren en instappen.
  • Bij ConnectCar kunt u thuis reserveren en dichtbij wegrijden zonder elke keer in de rij te staan en formulieren in te vullen aan de balie van de verhuurder.
  • Bij ConnectCar huurt u per uur, niet per dag.
  • Bij ConnectCar betaalt u geen borg en u ontvangt de rekening achteraf.
  • Bij ConnectCar heeft u geen creditcard nodig.
  • Bij ConnectCar heeft u geen eigen risico.

Betalen

Betaal ik voor de gereserveerde of de gereden tijd?

U betaalt voor de gereserveerde tijd. Als u de auto niet op tijd kunt terugbrengen, dan moet u de reservering verlengen. Doet u dat niet, dan krijgt u een boete van € 25 incl. BTW en de extra gereden uren worden gefactureerd.

Hoe vaak wordt er gefactureerd?

Er wordt op dit moment periodiek gefactureerd. De factuur van de ritten worden kort na afloop van de reservering per email gestuurd, en door middel van automatische incasso met u verrekend.

Hoe wordt de benzineprijs berekend?

Periodiek wordt het gewogen gemiddelde genomen van de brandstofprijs zoals die bekend is gemaakt door de grote benzinemaatschappijen. Aan de hand van het gemiddelde verbruik per type auto per kilometer berekenen we dan de brandstofprijs per kilometer per voertuigklasse. Die prijs wordt berekend over de verreden kilometers.

Hoe wordt de factuur toegestuurd?

We sturen u de factuur per email toe.

Kan ik de facturen ook online inzien?

Ja, als u zich op de website aanmeldt in het reserveringsgedeelte, kunt u de rekeningen van de laatste paar maanden inzien. Binnenkort wordt het hier ook mogelijk om uw openstaande facturen middels iDeal te betalen.

Staan de ritten gespecificeerd op de factuur?

Ja, alle ritten staan gespecificeerd op de factuur.
Per rit wordt er aangegeven:

  • Uitgiftepunt van de auto
  • Type en kenteken van de auto
  • Begin en eindtijd van de reservering
  • Begin en eindtijd van de rit
  • Aantal gereserveerde/gereden uren per tijdsperiode
  • Prijs per uur
  • Totaal prijs van de gereserveerde/gereden uren
  • Aantal gereden kilometers
  • Prijs per kilometer
  • Totaal prijs gereden kilometers
  • Totaal prijs verbruikte brandstof
  • Totaal prijs van de rit
Wanneer wordt het geld afgeschreven?

De afschrijving gebeurt als regel één dag na het versturen van de factuur.

Wat betaal ik per maand?

Er zijn geen vaste maandelijkse abonnementskosten. U betaalt alleen het starttarief, de gereserveerde uren, de gereden kilometers en de brandstof.

Reserveren

Als ik reserveer, maar niet rijd, moet ik dan wel betalen?

Als u een reservering maakt, deze niet annuleert en niet rijdt, dan betaalt u voor de gereserveerde uren en het starttarief.

Hoe lang van tevoren moet ik reserveren?

Het is mogelijk om op elk moment te reserveren. U kunt nog reserveren als u al bij de auto staat. Een reservering kan alleen ingaan op het hele of het halve uur. De minimum reserveringsduur is één uur. De auto gaat pas open vanaf het begintijdstip van de reservering.

Hoe reserveer ik een auto?

U kunt reserveren op vier manieren:

  1. Met behulp van onze app op uw smartphone.
  2. Op een smartphone met mobiel internet inloggen op de mobiele website met uw emailadres en uw wachtwoord. Voor een uitgebreide uitleg klik hier.
  3. Op een computer met internet inloggen op de website met uw emailadres en uw wachtwoord. Voor een uitgebreide uitleg klik hier.
  4. Bellen met de ConnectCar helpdesk op 088-3119898. Dit kost € 1,50 per reservering.
Hoeveel reserveringen tegelijk mag ik hebben?

U mag een ongelimiteerd aantal reserveringen boeken. Ze mogen elkaar echter niet overlappen. Wij verzoeken u rekening te houden met uw medegebruikers door niet te reserveren en vlot te annuleren als u niet van plan bent om de auto te gebruiken. Een ander wil ook graag van te voren zijn rit kunnen plannen.

Is er altijd een auto voor mij beschikbaar?

Over het algemeen wel. Als de dichtstbijzijnde auto in gebruik is, dan is er een paar straten verderop wel een andere beschikbaar. Als u een uitgesproken voorkeur hebt voor een bijzonder model auto, dan kan het zijn dat deze ietsje verder staat.

Is er een minimum reserveringstijd?

De minimum reserveringsduur is één uur.

Kan ik de auto eerder terugbrengen?

Ja, u kunt de auto natuurlijk altijd vroeger terugbrengen. Wel wordt dan de resterende reserveringstijd in rekening gebracht. Vanaf de starttijd van de reservering kunt u de reservering niet meer annuleren. Zolang de reservering niet is afgerond, en de reserveringstijd niet verstreken is, is het natuurlijk altijd mogelijk om nog een rit met de auto te maken en de reservering te verlengen indien nodig.

Kan ik een ander type auto reserveren?

Ja, u kunt elke auto van ConnectCar op elke locatie in elke stad in Nederland reserveren, met uitzondering van enkele auto’s die speciaal aan één bedrijf/gebruiker zijn toegekend.

Kan ik een auto voor een langere periode reserveren?

Dat is mogelijk. Bij het huren voor een langere periode is het vaak voordeliger om een auto te huren bij KAV Autoverhuur. Bij KAV Autoverhuur krijgt u met uw ConnectCar abonnement 5 % korting op autohuur. Voor meer informatie over de voertuigen en tarieven van KAV Autoverhuur kunt u kijken op www.kav.nl. KAV Autoverhuur is telefonisch bereikbaar op 088-3119810.

Kan ik een ConnectCar in een andere plaats reserveren?

Ja, u kunt elke auto van ConnectCar op elke locatie in elke stad in Nederland reserveren, met uitzondering van enkele auto’s die speciaal aan één bedrijf/gebruiker zijn toegekend.

Kan ik een reservering verkorten?

U kunt de reservering annuleren voor de starttijd van de reservering. Na de starttijd kunt u de reservering alleen nog verlengen. Om de reservering te verkorten kunt u:

  • Via de app, kiezen voor VERLENGEN. Dan de juiste eindtijd aanpassen.
  • Via de mobiele website, kiezen voor RESERVERINGSOVERZICHT. Dan de juiste reservering kiezen en de eindtijd aanpassen.
  • Bellen met de ConnectCar helpdesk op 088-3119898. Dit kost € 1,50 per verandering.
Moet ik altijd reserveren?

Ja, u moet altijd reserveren voordat u de auto kunt gebruiken. De auto gaat pas open vanaf het begintijdstip van de reservering. U kunt op elk moment van de dag of nacht reserveren. Een reservering kan alleen ingaan op het hele of het halve uur. De minimum reserveringsduur is één uur.

Tot wanneer kan ik een reservering annuleren?

U kunt annuleren tot de starttijd van de reservering.

Zijn er kosten om een reservering te verlengen?

Via de app en de website is het verlengen gratis. Via de telefoon kost verlengen € 1,50 per verlenging.

Zijn er kosten om te annuleren?

Als u annuleert via de website of de mobiele website, dan zijn er geen kosten om te annuleren. Als u annuleert via de telefonische helpdesk, dan kost dat € 1,50.

Zijn er kosten om te reserveren?

Het reserveren via de website en de smartphone/pda is gratis. Reserveren via de telefonische helpdesk kost € 1,50 per reservering.

Rijden

Hebben de auto’s een eigen parkeerplek?

De meeste auto’s hebben een eigen parkeerplek. Deze parkeerplaats is herkenbaar aan onder meer een bord en een kruis. Hoe het bord eruit ziet en wat er precies op staat is afhankelijk van de gemeente waar de auto staat.

Hebben de auto’s een parkeervergunning?

De auto’s die gestationeerd zijn in een parkeervergunning gebied zijn voorzien van een parkeervergunning voor dat gebied (zone of straat). Voor een uitleg in welke gebieden met de parkeervergunning in Amsterdam geparkeerd mogen worden klik hier.

Hoe is het met benzine en tanken?

In de terminal van elke auto hangt een Multi-tank card. Hiermee kunt u bij elk benzinestation in Nederland tanken. Op het moment dat u de auto bij de pomp geparkeerd heeft zet u de motor uit en haalt de sleutel uit het contact. Dan pakt u de handterminal uit het dashboardkastje en haalt als laatste de tankpas uit de terminal. Na enkele momenten verschijnt dan de pincode van de tankpas kortstondig in het display. Het is van belang dat u geen toetsen indrukt voordat u de tankpas uit de terminal haalt. U kunt nu tanken en de brandstof afrekenen met de tankpas en de bijbehorende pincode alsof het een normale pinpas betreft. Alle auto’s van ConnectCar rijden op Euro ongelood 95 benzine.

U dient het voertuig voor de volgende abonnee achter te laten met minimaal een halfvolle tank. Als er wordt geconstateerd dat u de auto met minder brandstof heeft achtergelaten, dan wordt er € 25 incl. BTW behandelkosten in rekening gebracht.

Hoe krijg ik de sleutel van de auto?

De sleutel is bevestigd aan een zwart/witte sleutelhanger die in een speciale opening van de terminal is gestoken. Deze terminal ligt in het dashboardkastje. Zodra de auto geopend is met de app en de pincode binnen 3 minuten is ingetikt op de terminal wordt de sleutelhanger vrijgegeven. U kunt deze sleutelhanger dan met sleutel en al uit de terminal trekken. Daarna kunt u met de sleutel de auto starten.

Hoe open ik de auto?

Methode 1:

Met behulp van de app op uw smartphone kunt u de deuren openen. Als u een reservering voor die auto heeft dan springt de centrale deurvergrendeling van het slot. De terminal met de sleutel bevindt zich in het dashboardkastje.

Methode 2:

Als u geen gebruik kunt maken van onze app kunt u via onze (mobiele) website ook de deuren ontgrendelen. Dit kunt u bij de auto doen, of vooraf op uw pc thuis.  Als u een reservering voor die auto heeft dan springt de centrale deurvergrendeling van het slot. Na het ontgrendelen blijven de deuren 10 minuten ontgrendeld, waarna deze weer automatisch vergrendelen. De terminal met de sleutel bevindt zich in het dashboardkastje.

Hoe sluit ik de auto?

Als u tijdens de rit de auto tijdelijk parkeert, dan sluit u de auto af en opent hem weer met de afstandbediening op de sleutel. U hoeft dan niets te doen met de boordcomputer of de app.

Aan het einde van de rit parkeert u het voertuig op het ConnectCar uitgiftepunt waar hij vandaan komt. U zet de motor af. U kunt nu de zwart/witte sleutelhanger met sleutel terug in de terminal duwen. U kunt nu uitstappen met medeneming van al uw bezittingen en controleren dat alle verlichting uit staat. Doe alle deuren dicht. Let er op dat ook de achterklep goed dicht zit. Indien u de auto geopend heeft met de app, gebruik dan de app op uw smartphone totdat de deuren op slot springen. Als U de auto heeft geopend met onze mobiele website, log hier dan op in om de deuren te sluiten. De deuren zullen na een minuut op slot gaan.

Kan ik de auto eerder terugbrengen?

Ja, u kunt de auto natuurlijk altijd vroeger terugbrengen. Wel wordt dan de resterende reserveringstijd in rekening gebracht. Vanaf de starttijd van de reservering kunt u de reservering niet meer annuleren. Zolang de reservering niet is afgerond, en de reserveringstijd niet verstreken is, is het natuurlijk altijd mogelijk om nog een rit met de auto te maken en de reservering te verlengen indien nodig.

Mag ik een huisdier meenemen?

Aangezien niet al onze abonnees dierenliefhebber zijn en er ook enkele allergisch zijn, is het niet toegestaan om huisdieren mee te nemen in de ConnectCar auto. Als wordt geconstateerd dat u dat wel heeft gedaan, dan worden de kosten van professioneel schoonmaken aan u in rekening gebracht.

Mag ik met de auto naar het buitenland?

De ConnectCar is bedoeld voor en ingericht op gebruik binnen Nederland. Gebruik buiten Nederland is mogelijk en toegestaan, indien van te voren gemeld aan de helpdesk van ConnectCar. Na melding mag de auto gebruikt worden in België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Luxemburg.

De Multi-Tankcard werkt niet buiten Nederland. Als u buiten Nederland benzine nodig heeft, dan dient u dit zelf voor te schieten, een bon te vragen en deze op te sturen via de post of ingescand per email. U krijgt dit bedrag dan na fiattering gestort op de door u opgegeven bankrekening.

Voor de Opel Zafira en Mercedes Sprinter dient u bij gebruik in het buitenland zelf een Reis- en Kredietbrief af te sluiten.

Mag ik roken in de auto?

Nee, u mag niet roken in de auto. Sommige van onze abonnees hebben daar veel last van. Als wordt geconstateerd dat u dat wel heeft gedaan, dan worden de kosten van professioneel schoonmaken aan u in rekening gebracht.

Moet ik de auto op het uitgiftepunt terugbrengen?

Ja, de auto moet worden teruggezet op het uitgiftepunt. Als er iemand anders op het uitgiftepunt staat, dan dient u de auto op de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats in de buurt te parkeren. Let er op dat de auto hier daadwerkelijk mag staan volgens de vergunning en de regels. U bent zelf aansprakelijk voor de gevolgen van foutparkeren. U dient vervolgens te melden aan de ConnectCar helpdesk op 088-3119898 waar de auto is geparkeerd en wat het kenteken is van de auto die op de ConnectCar plek staat. ConnectCar probeert altijd de foutparkeerder te laten beboeten en/of wegslepen.

Moet ik de auto op tijd terugbrengen?

Ja, u moet de auto op tijd terugbrengen. Het is mogelijk dat er een abonnee na u gereserveerd heeft en staat te wachten op de auto. Als u niet op tijd terug kunt zijn, dan kunt u de reservering verlengen via internet of de telefoon. Als u niet tijdig verlengt en niet op tijd de auto terugbrengt, dan wordt er een boete van € 25,00 incl. BTW in rekening gebracht.

Moet ik een borg betalen?

Nee, bij ConnectCar hoeft u geen borg te betalen om te mogen rijden.

Wat doe ik als de auto die ik gereserveerd heb er niet staat?

U kunt met behulp van onze app (tijdens de reservering) de knop “navigeer naar auto”.

Als u de auto alsnog niet kunt vinden belt u met de ConnectCar helpdesk op 088-3119898. Dit kan van 8:00 tot 0:00 uur, zeven dagen per week. Wij zullen dan uitzoeken waar de auto staat. Het kan zijn dat de auto op een plaats in de buurt is geparkeerd. Wij zullen zo nodig met de vorige huurder bellen en eventueel zullen wij u naar een andere beschikbare auto in de buurt overboeken.

Wat doe ik als de auto een lekke band heeft?

Afhankelijk van uw eigen kennis van zaken en de plaats waar u staat kunt u bij de meeste ConnectCars zelf de band verwisselen of met een zelfhulppakket een noodreparatie uitvoeren. Op die manier kunt u waarschijnlijk het snelst weer doorrijden. Let er wel op dat u hierbij geen schade veroorzaakt.

Als u niet in staat bent om het wiel te verwisselen, dan kan de pechdienst u hiermee helpen. Neem daarvoor contact op met de helpdesk op 088-3119898. Laat de helpdesk in ieder geval weten wat er gebeurt is zodat we de auto voor de volgende klant weer in orde kunnen brengen.

Wat doe ik als ik een achtergelaten object vind of zelf iets heb laten liggen in de auto?

Neem dan contact op met de helpdesk op 088-3119898. Houd er hierbij alstublieft rekening mee dat er van middernacht tot 8 uur ’s ochtends sprake is van een slaapdienst. Wij verzoeken u zo mogelijk tijdens kantooruren te bellen.

Wat doe ik als ik schade ontdek aan de auto?

Meld dat dan met behulp van de inspectiestappen in de app bij het openen op sluiten van de auto, of telefonisch aan de ConnectCar helpdesk. Buiten de openingstijden van de helpdesk mag u ook de foto’s van de schade mailen naar schade@connectcar.nl

Wat gebeurt er als ik een overtreding maak?

Voor iedere overtreding die ConnectCar administratief moet behandelen wordt € 27,00 behandelkosten in rekening gebracht. Als ConnectCar de boete kan ‘verleggen’ krijgt u zelf een aanschrijving van het CJIB. Andere overtredingen worden via uw maandelijkse factuur geïnd. Als de overtreding meteen op naam wordt geconstateerd hoeft ConnectCar geen handelingen te verrichten en worden er door ConnectCar geen verdere kosten in rekening gebracht.

Als u tegen de boete in bezwaar of beroep wilt gaan, moet u dit zo snel mogelijk aan ConnectCar laten weten. De boete moet desondanks altijd vooruit worden betaald.

Wat moet ik doen als de parkeerplaats bezet is in Amsterdam?

1) Foutparkeerders op gereserveerde plaats
2) MORA melding parkeeroverlast
3) Juiste parkeerzone Cition bij uitwijken
4) Waarschuwing voor wegslepen deelauto
5) Melding van locatie bij helpdesk

1. Foutparkeerders op autodeelplaatsen
Helaas komt het met regelmaat voor dat de gereserveerde autodeelparkeerplaats illegaal wordt gebruikt door derden. Als u hiervoor staat te wachten is dit een situatie die acute inzet van een gemeentelijke autokraan vereist.

In zodanig geval verzoeken wij u altijd de dienst Stadstoezicht te bellen via telefoonnr. 14020. Deze dienst kan de foutparkeerder dan wegslepen. Vraag bij 14020 altijd om bevestiging van de MORA melding op uw mailadres. In de nachtelijke uren kunt u voor een kraan vragen naar de politie. Hiervoor heeft u wel het kenteken van de overtreder nodig!

2. MORA-melding parkeeroverlast
Ook in alle andere gevallen dat u het onrechtmatig bezetten van de autodeelplaats bemerkt, verzoeken wij u zo veel mogelijk te melden. Deze melding kunt u doen via de website http://www.amsterdam.nl/wonen-leefomgeving/mor/ of via telefoonnr. 14020. Via de website kunt u bovendien een foto uploaden.

Als u hierbij een mailadres invult/doorgeeft, dan krijgt u van uw MORA melding bij de gemeente een bevestiging per e-mail. Wij verzoeken u deze melding altijd aan ons door sturen via info@connectcar.nl . Wij kunnen deze dan gebruiken om de gemeente aan te spreken op de handhaving van het vrijhouden van autodeelplaatsen.

3. Parkeerzone Cition
Voor zover de foutparkeerder niet kan worden weggesleept kan een andere parkeerplaats in de directe omgeving worden gebruikt. Let wel: binnen de parkeerzone waarin de autodeelplaats gelegen is. Voor exacte informatie over de zonegrenzen kunt u kijken op de plattegronden van de website van gemeentelijk parkeercontroleur Cition, www.cition.nl of hierover bellen via telefoonnr. 14020.

Parkeren buiten de zone leidt tot naheffingen voor rekening van de foutparkeerder. De gemeente Amsterdam is daarin altijd zeer strikt. Helaas ook voor autodelers, dus houdt hier rekening mee.

4. Waarschuwing: wegslepen
Uitwijken naar (tijdelijke) invalidenplaatsen, laad/losplaatsen, marktplaatsen, bij electrische laadpalen of anderszins fout c.q. gevaarlijk leidt onherroepelijk tot wegslepen door Stadstoezicht van de deelauto voor kosten van de dader. In zodanig geval berekent ConnectCar ook kosten voor ophalen van de auto.

5. Melding locatie bij helpdesk ConnectCar
Vervolgens kunt u melding maken van de plaats waar u de auto heeft achtergelaten, voor vermelding op de website ten behoeve van de opvolgende gebruiker.

Aangezien de helpdesk niet kan zien hoe de auto staat en wat de situatie ter plaatse is, kan de helpdesk nooit goedkeuring geven voor een bepaalde plaats of wijze van parkeren.

Het juist parkeren van de auto tot aan de volgende verhuring is altijd de verantwoordelijkheid van de gebruiker. De deelauto moet tot aan de volgende verhuring kunnen blijven staan, d.w.z. minimaal een volle week.

Wat moet ik doen als de parkeerplaats bezet is?

Dan dient u de auto op de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats in de buurt te parkeren. Let er op dat de auto hier daadwerkelijk mag staan volgens de vergunning en de regels. U bent zelf aansprakelijk voor de gevolgen van foutparkeren. Parkeerboetes en/of wegsleepkosten worden aan de foutparkerende abonnee doorbelast, verhoogd met de administratiekosten van € 27 incl. BTW.

Dergelijke voorvallen dient u zo snel mogelijk te melden aan de ConnectCar helpdesk. ConnectCar kan dan de volgende huurder waarschuwen en de noodzakelijke maatregelen nemen.

Het foutparkeren bezorgt onze klanten overlast en ConnectCar heeft er veel extra werk aan. Wij verzoeken u ieder geval van foutparkeren op een ConnectCar locatie aan onze helpdesk te melden en daarbij altijd kenteken van de foutparkeerder door te geven. ConnectCar probeert altijd de foutparkeerder te laten beboeten en/of wegslepen.

Wat voor brandstof moet ik tanken?

Op dit moment rijden alle personenauto’s van ConnectCar op euro 95 benzine.

Voertuigen

Hebben de auto’s airconditioning?

Ja, alle auto’s van ConnectCar zijn voorzien van airconditioning.

Is er cruisecontrol in de auto?

In de meeste auto’s zit geen cruisecontrol. In de Opel Zafira zit wel cruisecontrol. De bedieningsinstrumenten bevinden zich in het uiteinde van de schakelaar voor de richtingaanwijzer.

De cruisecontrol houdt het voertuig op snelheid. Loslaten van het gas heeft dan niet meer tot gevolg dat het voertuig vertraagt. Bij verder intrappen van het gas versnelt het voertuig wel. De cruisecontrol slaat altijd af bij trappen op de rem, en soms bij heftige stuurbewegingen (uitwijkmanoeuvre). Als u op dat moment niets doet, zal het voertuig afremmen op de motor.

ConnectCar wijst u op het risico bij gebruik. Goed gebruik van cruisecontrol vereist permanente concentratie van de bestuurder op het autorijden (en niet op de radio, de navigatie en/of de achterbank).

Is er een geluidsinstallatie in de auto?

Ja, er is een radio met cd-speler en vaak ook een mp3/usb aansluiting in iedere auto.

Is er een navigatiesysteem in de auto?

Nee, in de meeste auto’s is geen navigatiesysteem. In enkele auto’s is fabrieksmatig wel een navigatiesysteem. ConnectCar kan u helaas niet garanderen dat deze systemen altijd operationeel zijn.

Het is als extra service mogelijk om een los navigatiesysteem bij ConnectCar te huren. Dit kan niet per rit, alleen voor een langere periode. Stuur voor informatie hierover een email aaninfo@connectcar.nl. Als u een eigen navigatiesysteem heeft, dan kunt u deze in de auto inpluggen om bij te laden via de sigarettenaansteker.

Kan er bij ons in de buurt een ConnectCar worden geplaatst?

Ja, dat kan. ConnectCar is altijd op zoek naar nieuwe locaties. Wij bekijken serieus alle suggesties en aanvragen voor nieuwe locaties. Als u een verzoek samen met de buren doet of met andere geïnteresseerden in de buurt, dan is de kans dat ConnectCar aan het verzoek kan voldoen groter.

Op verzoek en bij voldoende gebleken interesse kan ConnectCar ook afwijkende modellen en merken auto’s plaatsen. Het is ook mogelijk om een auto of locatie exclusief aan één bedrijf, abonnee of groep abonnees toe te wijzen.

Geïnteresseerden kunnen ons een bericht sturen per email aan info@connectcar.nl. Vermeld hierbij a.u.b. de locatie, de plaats en een telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken voor meer informatie.

Wat voor brandstof moet ik tanken?

Op dit moment rijden alle personenauto’s van ConnectCar op euro 95 benzine.

Welke auto’s heeft ConnectCar?

Citroën C1

  • 5-deurs
  • 4 personen
  • Handgeschakeld

Smart ForFour

  • 5-deurs
  • 4 personen
  • Handgeschakeld

Toyota Aygo

  • 5-deurs
  • 4 personen
  • Handgeschakeld

Opel Zafira

  • 5-deurs
  • 5-7 personen
  • Automaat

Mercedes Vito 6m3

  • 3-deurs
  • 2 personen
  • Handgeschakeld

Mercedes Sprinter

  • 4-deurs
  • 2 personen
  • Handgeschakeld
Zijn de auto’s schoon?

ConnectCar doet zijn best om de auto’s schoon te houden. Als u merkt dat een auto niet schoon is, neem dan per email of telefoon contact op met de helpdesk. U heeft ook de mogelijkheid om CarOwner te worden van uw favoriete ConnectCar auto(‘s). U verdient dan enkele uren rijden in de auto door hem door de wasstraat te halen en te stofzuigen. Zie voor meer informatie: hier.

Zijn er auto’s met een automaat beschikbaar?

Ja, de Opel Zafira’s zijn allen uitgerust met een automatische versnellingsbak.

Zijn er auto’s met een trekhaak, imperiaal, of sneeuwkettingen?

Nee, de auto’s van ConnectCar zijn niet voorzien van die accessoires. Het is natuurlijk mogelijk om een eigen of gehuurde imperiaal, kinderzitje en sneeuwkettingen te gebruiken. Het monteren van een trekhaak is niet toegestaan.

Zijn er auto’s met winterbanden?

De auto’s van ConnectCar zijn voorzien van normale banden. Deze voldoen voor normaal, alledaags gebruik. Bij verstandig, aangepast rijgedrag zijn deze ook bruikbaar tijdens winterse omstandigheden. Het monteren van winterbanden is in Nederland niet verplicht. Het is voor ons logistiek niet mogelijk om bij alle ConnectCar auto’s aan het begin en eind van de winter de banden te verwisselen. Wij vragen hiervoor uw begrip. Op verzoek is het voor langere huur en tegen betaling mogelijk om een auto met All Seasons banden te huren.

In het buitenland kunnen afwijkende regels gelden voor rijden onder winterse omstandigheden. Dit kan resulteren in verplicht gebruik/ voorhanden hebben/ bijzondere instructies betreffende winterbanden, sneeuwbanden, spijkerbanden en sneeuwkettingen. In zijn algemeenheid zijn de auto’s van ConnectCar hier niet op ingericht. Wij wijzen u er op dat het te allen tijde de verantwoordelijkheid van de bestuurder is dat de auto voldoet aan de wettelijke eisen.

Zijn er kinderzitjes beschikbaar?

Het is mogelijk om een kinderzitje bij ConnectCar te huren. Dit kan niet per rit, alleen voor een langere periode. Stuur voor informatie hierover een email aan info@connectcar.nl.

Heb je een andere vraag? Stel deze dan via het contactformulier



Alleen maar voordelen!

  • Gratis abonnement
  • Geen eigen risico
  • Geen borgsom
  • Altijd de laagste prijs
  • Niet rijden, niet betalen
  • Contract direct opzegbaar
  • Airco in alle auto’s
  • Automaat beschikbaar