Bel: 088 – 311 98 98

Welkom op ConnectCar.nl

Zo werkt het

Om een ConnectCar te kunnen rijden moet u zich eerst eenmalig registreren. Dat kan op deze site door bovenin op de rode Inloggen / Registreren button te klikken. Daarnaast dient u de ConnectCar app te downloaden op uw smartphone. Onze app is beschikbaar voor elk type smartphone Android en Apple. U kunt zich ook eenvoudig via de app registreren.

Registreren

Download de ConnectCar app voor uw smartphone

1 Download onze ConnectCar app op uw smartphone.

Registreer uzelf in de app of op de website

2 Registreer uzelf via onze app of de website. Voor uw registratie hebben wij de volgende bescheiden nodig:

  • Kopie rijbewijs (voor- en achterkant)
  • Kopie paspoort/Identiteitskaart (voor- en achterkant)
  • Bankafschrift met vermelding naam en IBAN nummer

Indien u geen bankafschrift heeft, is een schermafdruk van uw bankrekening op internet of bank-app ook goed mits hier wel uw naam en IBAN nummer op staan vermeld (saldo informatie hoeft niet vermeld te worden). U kunt deze bescheiden uploaden via onze app of website.

Betaalverzoek van 1 eurocent om u te koppelen aan ons betaalplatform

3 U ontvangt een verzoek tot het koppelen aan ons betaalplatform bunq middels een betaalverzoek van €0,01. Na acceptatie van het betaalverzoek dient u eenmalig €25,- inschrijfkosten te betalen. Voordat u daadwerkelijk een reservering wilt maken, moet u een borgsom van minimaal €100,- storten op uw account. Na afloop van uw rit is de borg direct opvraagbaar maar dient aan te worden gevuld tot het minimum saldo op het moment dat u weer wenst te huren.

Reserveren & rijden

Gebruik de app om een reservering te maken

1 Gebruik onze app om een reservering te maken voor een auto. Login met uw e-mailadres en wachtwoord. Selecteer de button Nieuwe reservering om een reservering te maken voor een auto.

Stel de gewenste datum en tijd in voor wanneer u een ConnectCar wilt huren

2 Stel de gewenste datum en tijd in voor wanneer u een auto wilt huren. Druk vervolgens op de button Zoek voertuigen. De app laat nu aan de hand van uw Huidige locatie de beschikbaarheid zien van auto’s bij u in de buurt. Wanneer u op Huidige locatie drukt kunt u hier ook een adres opgeven. De app gaat dan opzoek naar de dichtstbijzijnde auto’s aan de hand van uw opgegeven adres.

Selecteer een auto

3 Selecteer een gewenste auto. Beschikbare auto’s worden met rode icoontjes aangegeven en in sommige gevallen met blauwe icoontjes met een getal er in. Dit houd in dat er meerdere auto’s vlakbij elkaar staan die u kunt selecteren. Zodra u een voertuig heeft geselecteerd kunt u deze reserveren met de button Reserveer dit voertuig. Wanneer u een voertuig heeft gereserveerd, ontvangt u hierover een reserveringsbevestigingsmail met daarin belangrijke informatie over uw reservering! Al onze auto’s staan geparkeerd op speciaal gereserveerde parkeerplaatsen die met een bord zijn aangegeven.

Open de deuren van de auto via de app

4 Wanneer u op het tijdstip van de reservering bij de auto aankomt, kunt u deze openen via onze app. Gebruik hiervoor de button Deuren openen. U kunt uzelf ook eenvoudig via de app naar de exacte locatie van de auto laten navigeren. Gebruik hiervoor de button Navigeer naar voertuig. Wanneer u op de button Deuren openen heeft gedrukt, duurt het maximaal 45 seconden totdat de deuren zijn ontgrendeld. Zodra de deuren zijn ontgrendeld kunt u instappen. Druk vervolgens op de Verder button om verder te gaan met uw reservering.

Voertuiginspectie voor schades

5 Voertuiginspectie, in deze stap checkt u of de auto voorzien is van voldoende brandstof, of deze schoon is van binnen en buiten en of deze (nieuwe) schades heeft. Onze auto’s dienen minimaal met een halfvolle tank brandstof achter gelaten te worden! (zie Tanken). Indien u schades ziet aan de auto (zowel binnen- als buitenkant) kunt u deze melden met de + Nieuwe schade melden button. U kunt vervolgens via de app foto’s maken van de schades en deze opslaan. De foto’s komen automatisch bij ons binnen zodat wij actie kunnen ondernemen.

Haal de sleutel uit de terminal

6 Haal de sleutel met de zwartwitte keyfob uit de terminal. De terminal kunt u vinden in het dashboardkastje van de auto. Wij hebben 2 typen terminals: vast of met snoer. Bij onze terminals met snoer dient u eerst een pincode in te voeren voordat u de sleutel uit de terminal haalt. Deze pincode kunt u vinden in de reserveringsbevestigingsmail die u ontvangen heeft bij uw reservering. Bij de vaste terminals hoeft u geen pincode in te voeren.

U kunt gaan rijden

7 U kunt gaan rijden! Gedurende uw rit kunt u de auto tussentijds openen en vergrendelen met de afstandsbediening op de sleutel. Indien u brandstof nodig heeft, kunt u tanken met de bij de auto behorende tankpas (zie Tanken). Deze kunt u vinden in dezelfde terminal als waar u de sleutel heeft uitgehaald. LET OP Wij hanteren de regel dat u onze auto’s achter laat met minimaal een halfvolle tank!

Tussentijds uw rit verlengen

8 U kunt tussentijds uw rit verlengen. Gebruik hiervoor de Verlengen button in de app. Wanneer het verlengen van uw reservering via de app niet meer mogelijk is, betekent dit dat een volgende huurder dezelfde auto na uw reservering heeft gehuurd. Neem in dit geval telefonisch contact op met onze klantenservice 088 – 311 98 98. LET OP Indien u uw reservering niet bijtijds verlengt, krijgt u automatisch van ons een boete doordat u hierdoor mogelijk een andere klant in de problemen brengt. Plan uw ritten daardoor niet te krap in!

Parkeer de auto terug op zijn gereserveerde parkeerplek

9 Parkeer de auto na afloop van uw reservering weer terug op zijn gereserveerde parkeerplek. Zoals eerder aangegeven hebben al onze auto’s gereserveerde parkeerplaatsen die worden aangegeven met een bord . Mocht het voorkomen dat er een ander voertuig op onze parkeerplaatsen staat geparkeerd , noteer dan aub het merk, type, kleur en kenteken van de foutparkeerder en geef deze aan ons door zodat wij actie kunnen nemen. Parkeer vervolgens onze auto zo dictbij mogelijk in dezelfde betaalde parkeerzone.

Plaats de sleutel terug in de terminal

10 Haal de sleutel uit het contact en plaats deze weer terug met de zwartwitte keyfob in de terminal in het dashboardkastje.

Vergeet uw bezittingen niet uit de auto te halen

11 Stap uit de auto en neem uw bezittingen mee. Eenmaal buiten de auto kunt u de reservering beëindigen door in de app op de button Beëindig reservering te drukken. Na ca 45 seconden worden de deuren van de auto weer vergrendeld. Nadat de deuren zijn vergrendeld drukt u op de Verder button om de reservering volledig af te sluiten. Zorg er voor dat u niks in de auto achter laat! Wanneer de deuren van de auto eenmaal vergrendeld zijn, gaan deze niet meer open en zult u een nieuwe reservering moeten maken en of telefonisch contact met ons opnemen. Hier zijn kosten aan verbonden!

U ontvangt de factuur van uw rit per e-mail

12 Aan het einde van uw rit zal u worden gefactureerd voor de verreden kilometers, de verbruikte brandstof en de tijd die u gereserveerd heeft. U ontvangt de factuur per e-mail met daarin een betaalverzoek van ons betaalplatform bunq die u via uw bunq account of per iDeal kunt betalen.

Nieuwe reservering

13 Indien u weer een nieuwe reservering wilt maken, drukt u opnieuw in de app op de button Nieuwe reservering.

Tanken

Tijd om te tanken

1 Indien u ziet dat de tank voor meer dan de helft leeg is, verzoeken wij u om deze weer vol te tanken. Bij ConnectCar hanteren wij de regel dat u de auto altijd achter laat met minimaal een halfvolle tank voor de volgende klant!

Rij naar elke willekeurige benzinepomp

2 Rij naar elke willekeurige benzinepomp in Nederland en tank de auto helemaal vol met Euro 95 benzine. De tankopening van de auto bevindt zich aan de bijrijderszijde.

Haal de tankpas uit de terminal

3 Al onze auto’s zijn voorzien van een MTC-tankpas. Deze bevind zich in dezelfde terminal als waar u de sleutel van de auto heeft uitgehaald. De terminal bevindt zich altijd in het dashboardkastje van de auto. Trek de tankpas uit de terminal.

De pincode van de tankpas

4 Wij hebben 2 typen terminals: vast of met een snoer. Indien de auto een vaste terminal heeft, kunt u de pincode van de tankpas vinden in de reserveringsbevestigingsmail. Bij auto’s met een terminal met snoer wordt de pincode van de tankpas vertoond in het display zodra u de tankpas uit de terminal heeft gehaald. Onthoud deze pincode goed! Mocht de pincode niet (meer) vertoond worden in de terminal, doe dan het volgende:

  • Plaats de tankpas terug in de terminal
  • Doe de sleutel van de auto in het contact en maak contact (de motor hoeft niet gestart te worden)
  • Draai de sleutel weer terug en haal hem uit het contact
  • Haal de tankpas weer uit de terminal. De pincode van de tankpas zou nu weer opnieuw vertoond moeten worden in het display
Noteer de kilometerstand van de auto

5 Onthoud of noteer de kilometerstand van de auto. Naast de pincode van de tankpas heeft u deze nodig om af te kunnen rekenen.

Reken af met de tankpas

Ga na het tanken naar de kassa en reken af met de MTC-tankpas. Haal de pas door de sleuf. Vul bij de stap kilometerstand, de juiste kilometerstand in en bij de stap pincode de juiste pincode. Belangrijk om te weten: Maakt niet uit hoeveel benzine u in de auto doet, u wordt slechts belast voor de benzine die u zelf verbruikt heeft met uw rit!
Bij een onbemand pompstation dient u vooraf aan het tanken de pas door de sleuf van de betaalautomaat te halen! Vervolg vervolgens de stappen op het scherm. Deze komen veelal overeen met de handelingen die u bij een normaal pompstation zou moeten uitvoeren.

Plaats de tankpas weer terug in de terminal

7 Ga nadat u heeft afgerekend terug naar de auto en plaats de MTC-tankpas terug in de daarvoor bestemde opening van de terminal.

Vervolg uw rit

8 Start de auto weer met de sleutel en vervolg uw rit.

Voor de volledige gebruiksinstructie klik hier 

Het huren van een ConnectCar is makkelijker dan het lenen van een boek bij de bibliotheek!
Schrijf u nu in en ontdek het gemak van twee wielen extra en een dak boven uw hoofd!

 

Spelregels ConnectCar

  • Registratie kost éénmalig € 25,00 per chauffeur.
  • Een particulier account kan maar één chauffeur hebben.
  • Onder een zakelijk account kan een ongelimiteerd aantal chauffeurs worden toegevoegd.
  • Bij een zakelijk account kan een beheerder via het web portaal zelfstandig de medewerker accounts beheren, toevoegen en verwijderen. Indien dit door de beheerder zelfstandig verzorgd wordt is er een korting op de registratie kosten per chauffeur mogelijk.
  • Wij vragen een borg van (minimaal) € 100,00. Deze borg dient op uw account gestort te zijn om het maken van een reservering mogelijk te maken. Na betaling van het volledige factuurbedrag is deze borg direct opvraagbaar en zullen wij hem op uw rekening terugstorten. Om vervolgens een nieuwe reservering te maken, dient de borg wederom op uw account te staan. U kunt natuurlijk ook de borg laten staan, zo kunt u altijd een nieuwe reservering maken.   
  • Voor zakelijke klanten is het mogelijk om op krediet te rijden. Dit is ter beoordeling van onze afdeling kredietacceptatie.
  • ConnectCar’s zijn deelauto’s. Houd rekening met uw mede gebruikers:
    • Rook niet in de auto
    • Laat de auto aan het einde van de rit netjes achter
    • Zorg dat aan het einde van de rit de brandstof tank minimaal half vol zit
    • Laat geen honden- of kattenharen achter in de auto; we hebben gebruikers die hier allergisch voor zijn
    • Meld nieuwe schades en mechanische problemen aan de helpdesk. U heeft geen eigen risico, maar we kunnen alleen problemen oplossen waar we van af weten.
  • ConnectCars hebben een vaste parkeerplek, gemarkeerd met een bord. Meld het aan de parkeer handhavers en / of de ConnectCar helpdesk als er een ander voertuig op een ConnectCar plek staat geparkeerd.


Alleen maar voordelen!

  • Geen maandelijks abonnement
  • Geen eigen risico
  • Altijd de laagste prijs
  • Niet rijden, niet betalen
  • Contract direct opzegbaar
  • Airco in alle auto’s
  • Automaat beschikbaar